Hogyan emeld ki céged a szezonális forgatagban?
Az év utolsó hónapjai többféle szempontból is különlegesek: az ünnepi szezon a vásárlók figyelmét teljesen más irányba tereli, ami a kis- és középvállalkozások számára nagy lehetőséget jelent, ha például ügyesen használják ki a hírlevelezés adta előnyöket. Legutóbbi blogunkban már bemutattunk néhány alapvető tippet a sikeres hírlevélkampányhoz, de most mélyebbre ásunk, vagyis különlegesebbé tesszük következő e-maileid. Az ünnepi hírlevelezés ugyanis nem csupán egy kampány, hanem egy kreatív stratégiai folyamat.
Valódi olvasói élmény az ünnepi megjelenésen keresztül
Az ünnepi hírlevelek célja, hogy felkeltsék a figyelmet az e-mail-forgalom egyik legzsúfoltabb időszakában. A vizuális elemek,
képek, színek és a tartalom stílusa mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az üzenet kiemelkedjen a tömegből. Használj vidám, szezonális színeket (például pirosat, aranyat, zöldet), és szúrj be hangulatos képeket, ikonokat. Egy egyszerű grafika, akár minimális animációk beillesztése már elegendő ahhoz, hogy a hírleveled ne tűnjön úgy, mint ami csak „egy a sok közül”.
Kiemelt és személyre szabott ajánlatok
Az adventi szezon nagyszerű ok arra, hogy személyre szabott ajánlatokat készíts feliratkozottjaidnak. Ha már csupán ennyit emelsz ki, hogy „ünnepi kedvezmény –
csak Neked”, ez is sokkal személyesebbé teszi a kapcsolatot. Ezen kívül használhatod a korábbi vásárlások vagy preferenciák alapján történő ajánlásokat: mutasd be egyedi termékeidet vagy olyan szolgáltatásokat, amelyek pontosan az adott felhasználó számára lehetnek érdekesek. Vagy mert az alapdarabot, -szolgáltatást már megvették Tőled, vagy mert még csak érdeklődtek iránta valamilyen formában.
Emelj ki korlátozott ideig tartó akciókat (azaz teremts „sürgetettséget”)
Az év vége ideális az időkorlátos ajánlatok bevezetésére. Egy korlátozott ideig tartó akció – például „Karácsonyi kedvezmény december 20-ig!”/”Ez az akció csak a december 6-án leadott rendelésekre érvényes!” stb. – fokozza a „sürgetettséget” és ösztönzi a címzetteket, hogy azonnal cselekedjenek. Az ilyen típusú, gyors döntéseket kívánó akciókhoz egy
visszaszámláló beillesztése is hozzásegíthet, amely vizuálisan emlékezteti az olvasót a határidőre. Tovább növelve az „erről nem akarok lemaradni” érzést. (És azután valóban zárd le az akciót, soha ne hosszabbíts!)
Legyen különleges, személyes a hírlevél tartalma: mesélj például történetet!
Egy izgalmas ünnepi hírlevélnek nem csak termékajánlásokról vagy kedvezményekről kell szólnia. Sokkal személyesebbé tehetjük a márkánkat, ha
megosztunk egy kis ünnepi hangulatot a közönségünkkel. Vagy egy történetet a vállalkozásod ünnepi hagyományairól, esetleg arról, hogyan készül a csapat az ünnepekre, vagy hogyan karácsonyoztok Ti a cégnél a kollégákkal. De belefűzheted, milyen változások várhatók jövőre, amikkel még jobb szolgáltatást kínáltok majd, milyen termékbevezetés várható stb. Ezzel is fenntartva az érdeklődést már a következő évre.
Használj kreatív tárgymezőket, hogy a szépen kidolgozott hírleveled el is olvassák
Az e-mail megnyitási arányának növelésében kulcsfontosságú a tárgymező.
Kísérletezz nyugodtan merészebb és kreatívabb tárgymezőkkel. Ne félj a humoros vagy szokatlan szókapcsolatoktól sem, hiszen ezek vonzzák a figyelmet, és segítenek a címzetteknek, hogy a többi e-mail között kiszúrják a te üzenetedet (amit ráadásul személyre szabottan, nagy gonddal készítettél számukra, szóval Te sem szeretnéd, hogy rögtön a kukában landoljon, még megnyitás előtt).
A legjobbat az utolsó pillanatra? Készülj a „last minute” hírlevelekre!
Végül ne feledkezz meg
a last minute ajánlatokról sem! Sokan utolsó pillanatban szerzik be az ajándékokat, így egy jól időzített „utolsó pillanatos ajánlat” remek lehetőség, hogy további vásárlókat szerezz. Az ilyen típusú e-maileknél érdemes különös figyelmet fordítani a vizuális megjelenésre és az egyértelmű üzenetre, amely azonnali cselekvésre ösztönzi az olvasókat.
Végezetül: mérj, módosíts és optimalizálj!
Az ünnepi kampányok esetében azonnal mérheted a hírlevelek eredményességét, így minden kiküldött e-mail után értékes adatokra tehetsz szert a következő célok optimalizálásához. Figyeld az olyan mutatókat, mint a megnyitási és a kattintási arány, valamint a konverziók, és használd az eredményeket arra, hogy tanulsz belőlük: legközelebb ennek alapján tudod finomítani a tartalmaidat és az ajánlatokat.
Az ünnepi hírlevelezés megtervezése és kivitelezése különösen fontos eszköz a vállalkozásod növekedése szempontjából. Egy átgondolt, jól felépített kampánnyal nemcsak az ünnepi vásárlásokat támogathatod, hanem hosszú távú kapcsolatot is építhetsz a közönségeddel, növelheted elkötelezettségüket. Ami pedig a jövő évi sikereidet alapozza meg. Bármilyen módszert választasz, a legfontosabb, hogy emlékeztesd magad és a csapatod: az ünnepi időszak a meglepetésekről és az örömről szól, na meg főként a csillogásról – ezeket érdemes beépíteni minden hírleveledbe.
Ha még nem használsz hírlevélküldő rendszert, a DiMail szolgáltatásait teljesen térítésmentesen próbálhatod ki. És nem csak a karácsony miatt. 😉
https://www.dima.hu/bill/?/cart/hirlevelszolgaltatas/