Olvasási idő: ~4 perc
Ma már elvárják az ügyfelek, hogy minden vállalkozásnak és szervezetnek legyen honlapja. A legtöbb cég el is jut odáig, hogy kibéreljen egy tárhelyet és elkészítsen egy honlapot, azonban nem foglalkoznak az igazán fontos kérdéssel: hogyan lehet látogatókat szerezni? Az online marketing épp ebben nyújt segítséget. A honlapok tulajdonosai nem kedvtelésből szeretnének több látogatót, hiszen a felhasználók potenciális ügyfelek vagy vásárlók valójában. Elemi érdeke minden cégnek, hogy minél több ügyfelet vonzzon a weboldala. Az online marketinget úgy kell elképzelni, mintha egy vállalkozásnak a sétálóutca legforgalmasabb részén lenne az üzlete, vagy egy eldugott zsákutcában a város szélén. Online marketing nélkül minden honlap egy sötét sikátorban megnyitott üzletnek felel meg, amit nem találnak meg a vásárlók. —Lehet bármilyen szép egy honlap vagy webshop kivitelezése, ha senki se találja meg, akkor nem fog hozzájárulni a vállalkozás céljaihoz. A leggyakoribb online marketing csatornák A látogatók mindig valamilyen meghatározott úton jutnak el egy honlapra: például beírják a keresési kifejezéseket a Google-be, ráklikkelnek egy hirdetésre vagy elolvasnak egy cikket, amit a közösségi médiában találtak. Függetlenül attól, hogy milyen úton szeretnénk látogatókat szerezni, biztosan be kell fektetni valamennyi energiát és pénzt az eszközbe. Keresőmotorok A honlapok a legtöbb látogatót keresőoldalakon keresztül szerzik. Hirdetési költség nélkül a legjobb technika a keresőoptimalizálás és a linképítés arra, hogy növelni tudjuk a látogatók számát a Google keresőből hosszú távon. Amennyiben gyors eredmények kellenek, az AdWords keresőhirdetés is jó megtérülés biztosíthat. Közösségi média Az elmúlt évek legfontosabb trendje a közösségi média oldalak térnyerése. Egyre több látogató érkezik a weblapokra a Facebook-ról és már social media oldalakról. A közösségi média marketing az a szakterület, amely segíteni tud az ügyfelek megszerzésében innen. E-mail marketing Sokszor temették már az e-mail marketinget, pedig nagyon hasznos eszköz. Egy-egy jól kivitelezett hírlevél eDM (e-mail direct marketing) sok vásárlót visszacsalogathat a honlapra. Kattintás alapú hirdetések (PPC – pay per click) Rengeteg hirdetési felület van az interneten. A hírportálok és blogok gyakorlatilag ezekből a felületekből élnek. Ma már akár napi néhány száz forintért is el lehet indítani jól célzott reklám kampányokat például a Google AdWords Display hálózaton. Direkt forgalom A látogatószerzés legegyszerűbb formája! Ha egy honlap már jól bejáratott, ismert és értékes tartalmat kínál, akkor a felhasználók egyszerűen beütik a nevét a böngészőben. Kik tudnak segíteni az online marketingben? Az online marketing mára egy olyan összetett szakmává vált, aminek számtalan részterülete van. A Marketing21-hez hasonló online marketing ügynökségek és szakértők segítségével bármely cég és szervezet összeállíthatja a saját értékesítési és marketing gépezetét, így stabil és kiszámítható bevételeket szerezhet az internet segítségével. A mérhető eredményekhez nem elég elkészíteni a honlapot, rendszeresen foglalkozni kell a hirdetésével is. Nótin Szabolcs (Marketing21), online marketing tanácsadó