Hírlevél – ami újra nálad landol, azaz lássuk a (SMTP) hibakódokat!

Olvasási idő: ~6 perc

Hírlevél – ami újra nálad landol, azaz lássuk a (SMTP) hibakódokat!

Visszapattanó e-mailek és a lehetséges megoldás

    Van egy, egyetlen egy nagyon-nagyon bosszantó érzés, ami a tömeges hírlevél-küldés után éri el az embert. Na jó, kettő, mert az is nagyon rossz és csalódást okoz, amikor leiratkoznak, de hogy ez ne tömegesen forduljon elő, azért tehetünk. Egyszerűen hasznos tartalmú hírlevelet kell kiküldenünk, ami nem ösztönzi arra az olvasót, hogy leiratkozzon a jól felépített listánkról. Ami tehát a közel egyetlen, de annál kellemetlenebb dolog a hírlevél-küldésben, az:  

A visszapattanó levél.

Vagyis ki az a Mailer Daemon?

  Miért kapok én tőle levelet? Szinte száz százalék, hogy minden e-mail-postafiókkal rendelkező kapott már levelet Mailer Daemontól. Na „ő” az a „démon”, aki a kézbesítetlen e-mailekről tájékoztat. Ha nem sikerül a hírlevélküldő-rendszeren vagy csak a webmailről, levelező kliensen keresztül kiküldeni valamiért a levelet, akkor „tőle” kapjuk meg rá a választ, hogy miért is volt sikertelen a kézbesítés. Az értesítés feladójaként általában ez a mintát látod: mailer.daemonkukacszervernévponthu.   A hibaüzeneteket legfőképp azért kapod, mert
  • egyszerűen nem létezik a fogadó postafiókja – azaz egy „kitalált”, nem valós e-mail-címet adott meg a hírlevél-feliratkozáskor (érdemes mindig! figyelmeztetni – legalább kisbetűsen vagy csillaggal a feliratkozó dobozban, vagy a pop-up ablakban, hogy létező e-mail-címet adjon meg!);
  • teljesen tele van a postafiókja, vagyis már egyetlen új, így a Te hírleveled/e-mailed sem fér el benne;
  • vagy mert nem sikerült a kézbesítés, de tovább próbálja.
 

Az SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) hibakódok

  Nyugodj meg, nem vagy egyedül azzal a problémával, hogy nem érted az SMTP-hibakódokat. Először is tudnod kell hozzá, hogy maguk az üzenetek az SMTP-folyamaton belül SMTP-kiszolgálókon, Simple Mail Transfer Protocol-on keresztül kerülnek továbbításra egyik helyről a másikra. Az SMTP-kiszolgálók válaszkódokat küldenek – ezek jelzik, hogy mi történik az e-mailekkel. A különböző szerver válaszkódok más-más dolgot jeleznek.  

A leggyakoribb SMTP hibakódok listája

 
  • SMTP 421: Átmenetileg elhalasztott üzenetet jelent; általában akkor érkezik, ha rövid időn belül túl sok az üzenet.
  • SMTP 450: Az üzenetet/levelet nem sikerült kézbesíteni, mert a másik felhasználói postafiók nem elérhető, pl. le van zárva, vagy nem irányítható.
  • SMTP 451: Távoli szerverproblémából adódóan hiúsul meg a küldés.
  • SMTP 452: Nincs elég rendszertárhely az üzenet elküldéséhez. A rendszer a küldést elhalasztja, amíg fel nem szabadul a tárhely; ezután már kézbesíthető.
  • SMTP 550: A fogadó postafiókja nem érhető el, vagy a címzett szerver elutasította az e-mailt.
  • SMTP 551: A postafiók nem létezik az adott szerveren.
  • SMTP 552: A címzett postafiókja a küldéskor nem rendelkezik elegendő tárhellyel a levél fogadásához.
  • SMTP 553: Az üzenetet azért nem lehetett kézbesíteni, mert egyszerűen nem létezik a megadott postafiók.
  A hibakódokat – angolul (pl. recipient not found) és magyarul is felsorolva – be tudod azonosítani ezen az oldalon, sőt ott sokkal részletesebb listát is találsz. De természetesen a DiMa.hu ügyfélszolgálattól is bármikor kérdezhetsz, legegyszerűbben itt, a honlapunk jobb alsó sarkában felugró kék-fehér Chat-ablakot használva. Keress minket, segítünk és csatlakoztatunk a világhoz, jelen esetben feliratkozóidhoz!  

Megoldás a visszapattanó levelek számának csökkentésére

  Legelső megoldásként használj dupla megerősítést a listádra való feliratkoztatáskor. Ez azt jelenti, hogy a regisztráció során kérj megerősítést, azaz a megadott e-mail-címre küldj egy automatikus levelet, amelyben rá kell kattintania a megerősítés gombra. Ezzel visszajut az oldaladra, és Te is biztos lehetsz benne, hogy ő tényleg egy valós érdeklődő, aki azért van ott, mert ott szeretne lenni – a szöveged, a terméked, a stílusod, a márkád, a tanácsaid miatt, vagy épp személyesen miattad. Ő tehát valamennyire elkötelezett, így is kezeld őt, ne hagyd tájékoztatás nélkül, küldj neki rendszeresen hasznavehető hírlevelet. Miért lehet, hogy mégis visszapattannak a levelek a hírlevél-küldés után?  

visszapattanó e-mailek

A leveleid tartalmával biztosan semmi gond, hiszen a célközönséged már jól ismered, értesz a nyelvükön. Viszont mégis előfordulhat, hogy a fogadó levelezőrendszerének spam-szűrője „túl érzékeny”, és olyan tartalmú levelet is sajnos a levélszemét mappába érkeztet – abból a célból persze jogosan, hogy megvédje a címzettet –, amely egyáltalán nem is spam jellegű levél. Így tehát legelső lépésként már az írás, fogalmazás, egyáltalán az ötletelés során is figyelmesnek és körültekintőnek kell lenned, hogy ne legyen túl nagy arányú a szövegedben az értékesítés, ne használj sok stock-fotót, hanem hasznos és értékes tartalommal lásd el és tiszteld meg ezzel feliratkozódat.     Már a megerősítést kérő e-mail előtt(!) érdemes felhívnod a figyelmét arra, hogy ellenőrizze majd fiókja spam mappáját, és ha ott landolna a legelső automatikus leveled, azt helyezze át a beérkezettek közé, és jelölje, hogy az bizony egy fontos, legkevésbé sem „szemetes mappába” való levél. Ezzel az áthelyezéssel és jelöléssel a rendszere is megtanulja, hogy a Te címedről érkező elektronikus üdvözletek az elsődleges és fontos levelek között jelenjenek meg a beérkezéskor.   A hírlevél-küldés vagy tömeges levelezés esetén felmerülő bosszúságok elkerülése érdekében érdeklődj és informálódj a DiMa.hu SMTP-szolgáltatásáról bővebben itt:

 

https://www.dima.hu/smtp-szolgaltatas/

Ha pedig a böngésződben látsz hibaüzenetet, azon kódok listáját itt találod:

https://www.dima.hu/tarhely-blog/hibakodok-reszletes-magyarazata/

     
Címkék: , , , ,