Olvasási idő: ~6 perc
Visszapattanó e-mailek és a lehetséges megoldás
Van egy, egyetlen egy nagyon-nagyon bosszantó érzés, ami a tömeges hírlevél-küldés után éri el az embert. Na jó, kettő, mert az is nagyon rossz és csalódást okoz, amikor leiratkoznak, de hogy ez ne tömegesen forduljon elő, azért tehetünk. Egyszerűen hasznos tartalmú hírlevelet kell kiküldenünk, ami nem ösztönzi arra az olvasót, hogy leiratkozzon a jól felépített listánkról. Ami tehát a közel egyetlen, de annál kellemetlenebb dolog a hírlevél-küldésben, az:A visszapattanó levél.
Vagyis ki az a Mailer Daemon?
Miért kapok én tőle levelet? Szinte száz százalék, hogy minden e-mail-postafiókkal rendelkező kapott már levelet Mailer Daemontól. Na „ő” az a „démon”, aki a kézbesítetlen e-mailekről tájékoztat. Ha nem sikerül a hírlevélküldő-rendszeren vagy csak a webmailről, levelező kliensen keresztül kiküldeni valamiért a levelet, akkor „tőle” kapjuk meg rá a választ, hogy miért is volt sikertelen a kézbesítés. Az értesítés feladójaként általában ez a mintát látod: mailer.daemonkukacszervernévponthu. A hibaüzeneteket legfőképp azért kapod, mert- egyszerűen nem létezik a fogadó postafiókja – azaz egy „kitalált”, nem valós e-mail-címet adott meg a hírlevél-feliratkozáskor (érdemes mindig! figyelmeztetni – legalább kisbetűsen vagy csillaggal a feliratkozó dobozban, vagy a pop-up ablakban, hogy létező e-mail-címet adjon meg!);
- teljesen tele van a postafiókja, vagyis már egyetlen új, így a Te hírleveled/e-mailed sem fér el benne;
- vagy mert nem sikerült a kézbesítés, de tovább próbálja.
Az SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) hibakódok
Nyugodj meg, nem vagy egyedül azzal a problémával, hogy nem érted az SMTP-hibakódokat. Először is tudnod kell hozzá, hogy maguk az üzenetek az SMTP-folyamaton belül SMTP-kiszolgálókon, Simple Mail Transfer Protocol-on keresztül kerülnek továbbításra egyik helyről a másikra. Az SMTP-kiszolgálók válaszkódokat küldenek – ezek jelzik, hogy mi történik az e-mailekkel. A különböző szerver válaszkódok más-más dolgot jeleznek.A leggyakoribb SMTP hibakódok listája
- SMTP 421: Átmenetileg elhalasztott üzenetet jelent; általában akkor érkezik, ha rövid időn belül túl sok az üzenet.
- SMTP 450: Az üzenetet/levelet nem sikerült kézbesíteni, mert a másik felhasználói postafiók nem elérhető, pl. le van zárva, vagy nem irányítható.
- SMTP 451: Távoli szerverproblémából adódóan hiúsul meg a küldés.
- SMTP 452: Nincs elég rendszertárhely az üzenet elküldéséhez. A rendszer a küldést elhalasztja, amíg fel nem szabadul a tárhely; ezután már kézbesíthető.
- SMTP 550: A fogadó postafiókja nem érhető el, vagy a címzett szerver elutasította az e-mailt.
- SMTP 551: A postafiók nem létezik az adott szerveren.
- SMTP 552: A címzett postafiókja a küldéskor nem rendelkezik elegendő tárhellyel a levél fogadásához.
- SMTP 553: Az üzenetet azért nem lehetett kézbesíteni, mert egyszerűen nem létezik a megadott postafiók.