A varázslatos hírlevél

Olvasási idő: ~6 perc

A varázslatos hírlevél

Közvetlen kapcsolat az ügyfeleidhez – hírlevélküldéssel

A vállalkozások igen elenyésző száma működik napjainkban online jelenlét és a digitális marketing nélkül. A hazai vállalkozások digitalizáltsági fokán nagyot lendített a koronavírus-járvány időszaka (az európai átlaghoz képest viszont még ekkor is alacsonyabb szinten): az azt megelőző évekhez képest jóval nagyobb mértékű volt az online kereskedelemre való átállás, vagy annak párhuzamos kiépítése. A közösségi média, a blogok és a keresőoptimalizálás vitathatatlanul mind fontos eszközök a célközönség eléréséhez, amikre szintén nagyobb hangsúly helyeződött. De van egy olyan marketingelem, amely jóval ritkábban használt, azonban rendkívül hatékony lehet a vásárlókkal, ügyfelekkel való kapcsolattartásban, a webáruházak marketingtámogatásában: a hírlevél.   A hírlevélküldés lehetőséget ad a vállalkozásoknak arra, hogy közvetlenül kommunikáljanak a vásárlóikkal. E-mail címeket gyűjthetnek be weboldalukon vagy a webshopban való vásárlás során, és ezáltal egy közvetlen kapcsolatot építhetnek a potenciális és meglévő vásárlóikkal.

De miért olyan fontos ez a közvetlen kapcsolat?

A közösségimédia-bejegyzéseket úgy írod, hogy „mindenkinek” megfeleljen, de a hírleveleden keresztül személyre szabott üzeneteket küldhetsz, amelyek célzottan érintik az olvasót. Ezt Ő megérzi, abszolút személyes gondoskodásnak tekinti már a keresztnevén való megszólítást is, ami növeli az esélyét annak, hogy az üzenetekre reagálni fog, illetve hogy az konverziót hoz. Azaz rákattint a személyes ajánlatra, beváltja a személyesen neki, az ő nevére szóló kupont, és vásárol.   Másrészt a hírlevelek segítségével jóval könnyebben fenntartható az ügyfelek érdeklődése és figyelme a vállalkozásod iránt. A rendszeres olvasóid tudják, hogy mindig friss információkkal és ajánlatokkal találkoznak majd, amit várnak is hétről hétre, vagy hónapról hónapra. Ez képes hozzájárulni ahhoz, hogy kialakuljon a hűségük a vállalkozásod, vagy személyes márkád iránt, és visszatérő vásárlókat formálj belőlük.

A hírlevelek használata azért is előnyös,

mert egyszerűen lehet automatizálni velük akár egy egész kampányt, ezzel jó sok munka terhét levéve a válladról.

Egy hatékony hírlevélkampány során a következőkre kell összpontosítanod:

minőségi tartalom:

A hírlevél tartalma az egyik legfontosabb tényező a sikerhez. Legyen értékes és releváns az olvasó számára! A személyre szabott ajánlatok, hasznos felhasználási tippek (például kiegészítőket árusító webshop esetén outfiteket bemutató stílustanácsok), szakmai cikkek vagy érdekes információk segíthetnek megtartani az érdeklődést. Természetesen a minőségi jelzőt az összes tartalmad gyártásakor szem előtt kell tartanod. Az exkluzív, csak a feliratkozottaknak szóló ajánlatok, vagy az elsőként nekik kiküldött, akciókról szóló értesítések is növelik az elkötelezettséget. A vizuális elemek mindig segítenek megragadni az olvasók figyelmét, ezért érdemes vonzó képekkel, grafikákkal is szemléltetni a hírlevél anyagát.

személyre szabott üzenetek:

Használd ki a hírlevélküldő szoftverek nyújtotta lehetőségeket, és küldj személyre szabott leveleket. Ehhez vedd figyelembe az olvasói adatok alapján történő szegmentálást: a vásárlói preferenciákat és a korábbi vásárlási szokásokat, illetve hogy az adott személy épp hol áll a vásárlási ciklusban. De feliratkoztatáskor az érdeklődési körére, földrajzi elhelyezkedésére is rákérdezhetsz, amik alapján szintén csoportosíthatod az olvasóidat. Sőt, az alapján, hogy az addigi hírlevelekben mire kattintott, mi érdekelte, szintén személyre szabottabban tudod elkészíteni a következő neki (vagyis az adott csoportnak) szóló e-mailt.

időzítés:

Fontold meg az időzítést, hogy az üzenetek a lehető legmegfelelőbb időpontban érjék el az olvasókat. Ehhez elemezd a kattintási, megnyitási statisztikákat, hogy optimális időszakban érjenek oda a címzettekhez. Általában erre a leghatékonyabbak a munkanapok és azon belül is a délelőtti, vagy kora délutáni órák. Az is lényeges, hogy a hírlevelek tartalmazzanak időszerű információkat, például aktuális promóciókat vagy eseményeket. Küldd ki az üzenetet időben ahhoz, hogy az olvasók még érvényesíteni tudják az ajánlatokat.

cselekvésre ösztönzés (Call To Action):

A hírlevélnek egyértelműen tartalmaznia kell olyan cselekvésre ösztönző elemeket, amelyek arra sarkallják az olvasókat, hogy reagáljanak. Például egy linkre kattintás, ahol elérik a weebáruházad adott akcióját, vagy egy gomb, melyen a „Megrendelem”/„További információkat kérek” stb. feliratú egyértelmű üzenetek olvashatók. Ha az ajánlatod csak bizonyos ideig érvényes, emeld ki és hangsúlyozd azt is, hogy sürgető érzést kelts, hogy azonnal megrendelje, letöltse stb. – hogy semmiképp se akarjon lemaradni róla.   Ez a felsorolt négy elem kulcsfontosságú egy hatékony hírlevélkampányban: segíthetnek mind az  olvasói elkötelezettség, mind a konverziók maximalizálásában. A visszajelzésekre is mindig fektess nagy figyelmet, hiszen azok által a hírlevelek folyamatosan fejleszthetők és optimalizálhatók az eredmények javítása, az ügyfelekkel való közvetlenebb kapcsolat kiépítése érdekében.

Hírlevélszolgáltatásunkat itt éred el:

hirlevelszolgaltatas.hu

Próbáld ki a hírlevél küldést nálunk!

Hírlevél küldés demo szolgáltatásunkkkal 7 napig teljesen ingyen tesztelheted a rendszerünket! (Nem kérünk előre banki adatokat sem!) Próbáld ki itt:

hirlevelszolgaltatas.hu/demo

 
Címkék: , , , , , , ,