A Black Friday már Magyarországon is megkerülhetetlen, használják is kampányaikban a vállalkozók, de mint mindenki tudja, eredetileg az Amerikai Egyesült Államokból származik. Mégpedig az amerikai hálaadás ünnepe utáni, november negyedik péntekét jelöli. Ezzel a nappal veszi kezdetét az ünnepi szezon – a legtöbb részt vevő kereskedő számára hatalmas forgalmat hozva.
Maga a black Friday kifejezés eredete vitatott, és több teória is létezik, de az egyik legelterjedt a könyvelési tételre utal, miszerint a kiskereskedők bevétele „feketévé” vált az akcióknak köszönhetően (a piros a veszteség jele a könyvelésben): ez a nap segített nekik a veszteségeket profitra fordítani. De a tömeg, a közlekedési dugók, a hosszú (nem egyszer agresszív) sorbaállások is „feketévé” változtatták ezt a napot.
Hírlevél-kampányok a Black Friday-hez kapcsolódva
A Black Friday tökéletes alkalom az e-mail-marketing elindítására – ha még nem készítettél hírlevél-kampányt –, vagy annak „felturbózására”. Méghozzá a következők miatt:
Ez az időszak, amikor a vásárlók különleges ajánlatokat keresnek. A hírlevél-kampányokban felvonultathatod a legkedvezőbb áraitokat, a különleges, csak erre a napra/hétre szóló kedvezményeket. (Sok vállalkozás nem csupán egy napra, hanem egy egész hétre vagy netalán hónapra hirdeti meg akcióit. Ez esetben még több lehetőség adódik egy egész e-mail-sorozat felépítésére.) Tehát lehetőség van a kiemelt, időszakos, nagyvonalú ajánlatok kommunikálására.
A hírlevél kiválóan működő eszköze a közvetlen kapcsolattartásnak. A vásárlókat már a feliratkoztatáskor elkülönítheted például érdeklődési kör, földrajzi helyzet szerint (ha Neked ez utóbbi releváns), így máris személyre szabott üzeneteket készíthetsz nekik, ezáltal máris szorosabb kapcsolatot alakítva ki velük. Azaz könnyebb a közvetlen kapcsolat kiépítése.
A black Friday-hez kapcsolódó hírlevél-kampányok lehetőséget adnak az egyedi tartalom célzott megosztására. Tudnivalókat, vásárlói teszteket, élményeket és termékajánlatokat oszthatsz meg a vevőkkel, azok érdeklődési köre, a vásárlási életciklusuk szerint. Fontos az egyedi tartalom.
A Black Friday körüli hype éles versenyszituációt szül a vállalkozások között. Egy jól irányzott, érdekes hírlevél-kampánnyal megszerezheted és meg is tarthatod az olvasóid érdeklődését. Utána már csak vevővé kell változtatnod honlapod látogatóit. 😉 De az első legfontosabb lépés a figyelemfelkeltés.
A hírlevelezés előnyei Black Friday idején
Különösen a Black Friday során van lehetőség abszolút célzott kommunikációt folytatni. A hírlevél ugyanis lehetővé teszi az üzenetek eljutását ahhoz a vevői bázishoz, akik már valószínűleg érdeklődnek a terméked/szolgáltatásod iránt. Egy ilyen sorozat indításakor kiemelten fontos, hogy mérhető eredményeket nyerjünk ki belőle. Legyen nyomon követhető: hány ember nyitotta meg a hírlevelet, kik kattintottak az ajánlatokra, és mennyi értékesítés származott belőle. És ezeket dolgozzuk is fel, ezek alapján módosítsunk a következőkben a szövegeinken, tartalmainkon. A hírlevélkampányok nagy előnye, hogy általában költséghatékonyabbak, mint más hirdetési formák, és nagyobb bevételt termelnek, egyszerűbb, és könnyebben automatizálható módon. A rendszeresen küldött hírlevelek segíthetnek az ügyfélhűség növelésében, ami pedig hosszú távon hozzájárulhat az üzleti sikerhez.
A most felépített hírlevél-kampány a jövőre nézve is hasznos
Az e-mail-kampányaid nemcsak a Black Friday ideje alatt eredményezhetnek számottevő forgalmat, hanem hosszú távú előnyökkel is járnak. Az emberek, akik most feliratkoznak a hírleveledre és kihasználják a Black Friday ajánlatokat, sokkal könnyebben lesznek hajlandóak visszatérni Hozzád az év többi részében is, persze, ha értékes és releváns tartalmat kínálsz nekik, ha jól működik az ügyfélszolgálatod, na és főleg, ha a termékkel és szolgáltatásoddal is elégedettek. Mint minden, ez is összetett folyamat, aminek a tökéletesítésén együttesen kell dolgozni. A hírlevélkampányokkal a tartalommarketinged is önkéntelenül erősödik. Azok az ügyfelek, akik feliratkoznak a hírleveledre, valószínűleg már ugye érdeklődnek a termékeid és szolgáltatásaid iránt, ezért kell, hogy az e-mailek ne csak az eladásokra koncentráljanak, hanem információt és valódi értéket is nyújtsanak a vevőknek. A kiemelkedő tartalomtól és a személyre szabott ajánlatoktól érdekesebb és vonzóbb lesz a vállalkozásod az ügyfelek számára. A black Friday-es hírlevél-kampányok során fontos adatokat gyűjthetsz az ügyfélbázisodról: preferenciáikról, viselkedésükről, vásárlási szokásaikról. Ezek az adatok kincset érhetnek a jövőbeni marketingkampányok során. A most összegyűjtött adatok alapján még célzottabb és hatékonyabb hírlevélkampányokat hozhatsz létre a későbbiekben. Az év folyamán ajánlott többször is hírleveleket küldeni, amelyekkel fenntartható az ügyfelek érdeklődése, és amelyekkel így növelhető az év közbeni eladás is. A jól felépített hírlevél-kampányokkal tehát hosszú távon növelhető a vállalkozás bevétele, ezáltal megerősíthető a piaci pozíció. Összességében tehát a most felépített hírlevél-kampányok a jövőre nézve kulcsfontosságúak, mivel – hosszú távú ügyfélhűséget és kapcsolatokat építenek, – segítenek a tartalommarketingben, – lehetővé teszik az adatgyűjtést és elemzést, valamint – biztosítják az üzleti stabilitást és növekedést. A hírlevélkampányok hosszú távon kétség kívül hozzájárulnak a vállalkozások sikeréhez. Ha most kezdenél felépíteni egy jól működő hírlevél-kampányt, mindenképp próbáld ki hírlevél-szolgáltatásunk demo verzióját. Erre 7 napig teljesen térítésmentesen van lehetőséged, nem kérünk el előre banki adatokat sem. Teszteld magad és tartalmaid itt: www.hirlevelszolgaltatas.hu/ Sok sikert a black Friday vagy egyéb hírlevél-kampányaidhoz!
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi. AdatkezelésElfogadomElutasítomSütik
Bármikor visszavonhatja hozzájárulását a Jóváhagyás visszavonása gomb segítségével.Jóváhagyás visszavonása