Gyakran Ismételt Kérdések

Domain név

Mennyi ideig tart egy .hu név regisztráció?

A .hu domain név regisztráció 1 munkanapot vesz igénybe 2011.06.01-től. Mennyi ideig tart a második szintű domain nevek regisztrációja? (.bolt.hu, .co.hu, stb.) 1 munkanap alatt elkészül és az ára megegyezik a mindenkori .hu-s domain nevek árával.

Mennyi ideig tart egy .com, .eu, .net, .info domain regisztráció?

A .com, .eu, .net, .info domain név regisztrációj a megrendelést követően, az 1. napon válik bejegyzetté és innentől kezdve válik elérhetővé az interneten. Ugyanez az időintervallum vonatkozik az összes küldföli domain névre is.

Hol tudom ellenőrizni, hogy a .hu domain név szabad-e?

/domain/

Hol tudom ellenőrizni a külföldi domain nevet, hogy szabad-e?

/domain/

Mi az addon domain?

Egy tárhelyen több domaint lehet elhelyezni, ami különböző tartalomra mutat.

Tárhely

Mennyi domain nevet igényelhetek tárhelyemhez?

Minden tárhelycsomagunkra több domain nevet is lehet irányítani. A DiMa 01-es és DiMa 02-es csomagra csak abban esetben irányítható több domain név, ha ugyanarra a tartalomra, weboldalra mutat.

Hogyan tölthetem fel a weboldalamat a webtárhelyemre?

Ftp-s kliensprogram segítségével, például Total Commander, illetve a vezérlőpultunkba található WEBFTP programmal.

Mi az FTP kiszolgáló címe?

Mindig a saját domain név. Pl.: www.sajatdomainneve.hu

PHP verziót tudok választani?

Igen, lehet választani, írd meg ügyfélszolgáltatunknak, és beállítjuk a kért verziót.

Mit jelent az FTP-IP korlátozás?

Biztonsági okokból került bevezetésre ez a szolgáltatás, melyről részletesebben itt lehet olvasni: /ftp

Hová kell másolni a weboldalamat, ha felcsatlakoztam ftp-én a szerverre?

A www mappán belül a sajatdomainnev.hu mappán belülre. Pl.: www/sajatdomainnev.hu/

Hogyan módosíthatom jelszavaimat?

Mindig a vezérlőpultba kell bejelentkezni, és ott a bal oldali menüből választva lehet módosítani. A vezérlőpult adatait megrendeléskor e-mailben küldjük meg, ahol teljes mértékben irányítható, beállítható a tárhely. A vezérlőpult az alábbi linken érhető el: http://www.vezerlopultom.hu

Tudok-e különböző jogosultságokkal létrehozni FTP-usert?

Igen. természetesen.

Tudok-e egyéni hibaoldalt létrehozni?

Igen, természetesen.

Mire használható az adatbázis?

Az adatbázis hírlevél, vendégkönyv, fórum, cms rendszerekhez szokták használni.

Hol érhetem el az adatbázist?

PhpMyAdmin felületen keresztül.

Van-e lehetőség CMS rendszerek futattására? (Joomla, Drupal, E 107 stb.)

Igen, van lehetőség, és ha kéred, az alaprendszert ingyen feltelepítjük.

Meg tudom-e nézi, mennyien látogatták aznap a weboldalamat?

Igen, minden tárhelyhez tartozik statisztika, ahol napra, hónapra, évre lebontva látszik, hányan látogatták az oldalt, milyen időpontban, melyik országból, mennyi ideig látogatták stb.

Levelezés

Hogyan tudok új e-mail-címet létrehozni?

A vezérlőpultba bejelentkezve, az e-mail menüpont alatt, az Új e-mail cím hozzáadása gombra kattintva.

Mi a teendőm, ha elfelejtettem valamelyik e-mail-címem jelszavát?

A vezérlőpultba belépve az e-mail menü alatt a megfelelő e-mail-címre kattintva új jelszót adhatsz meg, ugyanis a rendszer a régi jelszót nem kérdezi.

Van lehetőség POP3 (beérkező levelek kiszolgálója) elérésére?

Igen. A POP3 mindig az aktuális szerver neve, amin a tárhelyed elhelyezkedik. A POP3 adatot a megrendelés után a tárhely hozáféréseiről szóló e-mailben küldjük meg.

Milyen programokban használhatom a POP3-at?

Különböző e-mail-kliens programokba. (Pl.: Outlook express, Outlook 2003, BAT stb.)

Webes felületen meg tudom nézni a leveleimet?

Igen, a bal oldali menüből válaszd ki, melyik szerverünkön található a tárhelyed, majd a webmailt választva felhasználónév és jelszópáros megadásával beléphetsz a webmailbe. A felhasználónév mindig a teljes e-mail-cím (info@sajatdomainneve.hu), míg a jelszó az, amit az e-mail létrehozásánál megadtál.

Ha webes felületen megváltoztatom a jelszavam, akkor az vonatkozik a POP3 elérésre is?

Természetesen, igen.

Mi az SMTP (kimenő levelek kiszolgálója) címe?

Amenyiben nem rendeltél tőlünk Világjáró SMTP szolgáltatást, akkor mindig az internet szolgáltatója (UPC, DIGI, T-online stb.) biztosítja az SMTP-t.

Van-e vírusszűrés a levelekben?

Igen, a beérkező leveleket automatikusan ellenőrizzük. Amenyiben vírusos levelet találunk, az eltávolításra kerül.

Van-e SPAM szűrés a levelekben?

Igen, van. Itt olvashatsz bővebben erről!

Általános

Mit kell tennem, ha jelzik felém, hogy vírusos lett a weboldalam?

Kérjük, látogasd meg ezt a webcímet: Vírusírtás teendők

Ha gondom akadt, e-mailben kereshetem munkatársaitokat?

Igen, az alábbi e-mail címekre küldj levelet a problémától függően:


Általános ügyintézés: info@dima.hu
Számlázással kapcsolatos: szamlazas@dima.hu
Technikai segítségnyújtás: muszaki@dima.hu

 

Vezetékes telefonon elérem a DiMa.hu-t?

Igen, az alábbi számon: 06-52-322-121

Személyesen tudok nálatok ügyet intézni?

Természetesen igen, irodánk a 4026 Debrecen, Békessy Béla u. 9. C. épület 3. emelet 10. ajtó címen található.