Olvasási idő: ~4 perc
Biztosan használod a közösségi médiát, valószínűleg sokkal áröbbet, is mint amennyit beismernél. A közösségi médián keresztül tarthatsz kapcsolatot a családdal és barátokkal, illetve lehetsz naprakész az újításokkal. A lényeg, hogy amint elkezded a médiát eszközként használni a vállalkozásodban, cégedben, akkor válik trükkössé az egész. Főleg, amikor reklámokat és kampányokat szeretnél indítani a média platformokon és elakadsz az idegen kifejezések rengetegében. — Megértjük, hogy ez milyen frusztráló lehet számodra! Ennek megkönnyítésében szeretnénk segíteni neked a következő kis fogalomtárral! Kezdjük is! Facebook
- Like: Tulajdonképpen ez a kifejezés, azt jelenti, hogy azok a személyek és oldalak, akik téged „likeolnak” kedvelik azt, amit csinálsz, vagy amit megosztottál velük.
- Page Reach: Azoknak az embereknek a száma, akik láttak bármilyen posztodat, megosztásodat a napokban.
- Organic Page Impression: Azok az emberek, akik megnézték az oldalad, elolvasták a posztjaidat és likeolhatták azokat.
- Daily Rapid Reach: Azoknak az embereknek a száma, akik megjegyzést írtak a weboldaladról, illetve értékelték azt, erre a Facebooknak egy csillagozási rendszere van 1-5-ig lehet értékelni. Ez az adott napon adott eredmény.
- Page Impressions: Azoknak az embereknek a száma, akik bármilyen visszajelzést adtak az oldaladdal kapcsolatban.
- Organic Page Impressions: Ez a szám megmutatja, hogy hány ember nézte meg az új megosztásaidat, posztjaidat. Ez egyfajta visszajelzés arról, hogy hány ember kedveli és követi az oldalad.
- Total Referral Visits to Website: Ez azoknak a száma, akik összesen rád kerestek és megnéztek téged valaha a Facebookon.
- Clicks: Az összes kattintások száma az oldaladon.
- Click-Through Rate (CTR): Az időnkénti kattintások száma.
- Spend: Az összes jelentős tartalom száma, amit feltöltöttél.
- Cost Per All Actions: A tartalmakra érkező visszajelzések. Visszajelzés lehet oldal like, tartalom like, megosztás like, kommentek, videó és fotó megosztások valamint likeok stb.
- Cost Per Click: Az összes kattintás, ami a te oldaladat érintette, mindent beleszámítva.
- Number of Status Updates: a tweetek, azaz megosztásaid száma
- Total Followers: Az összes felhasználó, aki követi a twitter fiókodat, látja a tweetjeid.
- Total Following: Azoknak a száma, akiket a te Twitter fiókod követ.
- Retweets (RT) by Others: Azoknak a száma, akik újra megosztottak egy tweetet a posztjaid közül.
- Mentions (@) By Others: Azoknak a felhasználóknak a száma, akik megemlítettek téged egy megosztásban, hozzászólásban vagy egy tweetjükben. Felhasználó megjelölésére használd a @ jelet majd közvetlenül utána a felhasználó nevét @felhasználó.
- Total Referral Visits to Website: Ez a szám mutatja az összes felhasználót, akik valaha megnézték az oldalad.
- Following: Az összes felhasználó, akiket követsz.
- Followers: Az összes felhasználó, aki téged követ.
- Boards: az összes borítólap, ami valaha az oldaladon készült
- Pins: magyarul posztok, megosztások, feltöltött tartalmak, ez a szám a fiókodban mutatja, hogy hány tartalmat tettél közzé összesen
- Likes: a likeok, azaz kedvelések számát mutatja
- Referral Visits to the Website: Ez a szám azt mutatja, hogy hányan kerestek rád, néztek meg a Pinteresten.