Közösségi média kifejezések, amiket nem árt ha ismersz!

Olvasási idő: ~4 perc

Közösségi média kifejezések, amiket nem árt ha ismersz!

  Biztosan használod a közösségi médiát, valószínűleg sokkal áröbbet, is mint amennyit beismernél. A közösségi médián keresztül tarthatsz kapcsolatot a családdal és barátokkal, illetve lehetsz naprakész az újításokkal. A lényeg, hogy amint elkezded a médiát eszközként használni a vállalkozásodban, cégedben, akkor válik trükkössé az egész. Főleg, amikor reklámokat és kampányokat szeretnél indítani a média platformokon és elakadsz az idegen kifejezések rengetegében. Közösségi média kifejezések — Megértjük, hogy ez milyen frusztráló lehet számodra! Ennek megkönnyítésében szeretnénk segíteni neked a következő kis fogalomtárral! Kezdjük is! Facebook
  • Like: Tulajdonképpen ez a kifejezés, azt jelenti, hogy azok a személyek és oldalak, akik téged „likeolnak” kedvelik azt, amit csinálsz, vagy amit megosztottál velük.
  • Page Reach: Azoknak az embereknek a száma, akik láttak bármilyen posztodat, megosztásodat a napokban.
  • Organic Page Impression: Azok az emberek, akik megnézték az oldalad, elolvasták a posztjaidat és likeolhatták azokat.
  • Daily Rapid Reach: Azoknak az embereknek a száma, akik megjegyzést írtak a weboldaladról, illetve értékelték azt, erre a Facebooknak egy csillagozási rendszere van 1-5-ig lehet értékelni. Ez az adott napon adott eredmény.
  • Page Impressions: Azoknak az embereknek a száma, akik bármilyen visszajelzést adtak az oldaladdal kapcsolatban.
  • Organic Page Impressions: Ez a szám megmutatja, hogy hány ember nézte meg az új megosztásaidat, posztjaidat. Ez egyfajta visszajelzés arról, hogy hány ember kedveli és követi az oldalad.
  • Total Referral Visits to Website: Ez azoknak a száma, akik összesen rád kerestek és megnéztek téged valaha a Facebookon.
  • Clicks: Az összes kattintások száma az oldaladon.
  • Click-Through Rate (CTR): Az időnkénti kattintások száma.
  • Spend: Az összes jelentős tartalom száma, amit feltöltöttél.
  • Cost Per All Actions: A tartalmakra érkező visszajelzések. Visszajelzés lehet oldal like, tartalom like, megosztás like, kommentek, videó és fotó megosztások valamint likeok stb.
  • Cost Per Click: Az összes kattintás, ami a te oldaladat érintette, mindent beleszámítva.
Twitter
  • Number of Status Updates: a tweetek, azaz megosztásaid száma
  • Total Followers: Az összes felhasználó, aki követi a twitter fiókodat, látja a tweetjeid.
  • Total Following: Azoknak a száma, akiket a te Twitter fiókod követ.
  • Retweets (RT) by Others: Azoknak a száma, akik újra megosztottak egy tweetet a posztjaid közül.
  • Mentions (@) By Others: Azoknak a felhasználóknak a száma, akik megemlítettek téged egy megosztásban, hozzászólásban vagy egy tweetjükben. Felhasználó megjelölésére használd a @ jelet majd közvetlenül utána a felhasználó nevét @felhasználó.
  • Total Referral Visits to Website: Ez a szám mutatja az összes felhasználót, akik valaha megnézték az oldalad.
Pinterest
  • Following: Az összes felhasználó, akiket követsz.
  • Followers: Az összes felhasználó, aki téged követ.
  • Boards: az összes borítólap, ami valaha az oldaladon készült
  • Pins: magyarul posztok, megosztások, feltöltött tartalmak, ez a szám a fiókodban mutatja, hogy hány tartalmat tettél közzé összesen
  • Likes: a likeok, azaz kedvelések számát mutatja
  • Referral Visits to the Website: Ez a szám azt mutatja, hogy hányan kerestek rád, néztek meg a Pinteresten.
Remélem segítettem kicsit eligazodni a közösségi média dzsungelében! DiMa.hu